FAȚADĂ DIN CĂRĂMIDĂ DE STICLĂ PENTRU CHANEL

01.06.2016

 

 

Magazinul brandului Chanel din Amsterdam și-a reînnoit fațada, devenind obiect de interes în special pentru arhitecți, designeri, dar și trecători. Motivul este că pentru restaurarea fațadei a fost folosită cărămidă de sticlă. Astfel agenția olandeză MVRDV a reușit să păstreze arhitectura tradițională a clădirii, implementînd tehnologii inovaționale. Utilizarea cărămizii din sticlă a mărit suprafața vitrinelor, care sunt esențiale pentru astfel de magazine.

 

 

 

Fațada primului nivel este executată în totalmente din blocuri de sticlă, iar la nivelurile superioare ele se contopesc cu cărămizile originale, întrucît deasupra magazinului se află apartamente.

 

 

Pentru a realiza conceptul ambițios autorii s-au adresat la specialiști din diverse domenii ale științei și ingineriei.  Astfel, elaborarea tehnologiei “construcției de sticlă” este meritul cercetătorilor de la Universitatea Tehnică din Delft. Cărămida a fost turnată în apropierea Veneției. Pentru a fixa blocurile de sticlă între ele a fost folosit un clei transparent ultraviolet, produs în Germania. Mai e de remarcat faptul că arhitravele și cadrele ferestrelor deasemenea au fost turnate din sticlă. Autorii proiectului afirmă că blocurile din sticlă sunt mai rezistente decât betonul.

 

 

 

 

Întrucât sticla e material reciclabil se reduce la minim cantitatea gunoiului de producție. Orice bloc defect poate fi topit și turnat din nou. Iar fațada e proiectată în așa fel, încât orice element poate fi cu ușurință extras în caz de necesitate și înlocuit cu unul nou. Dealtfel, întreaga construcție poate fi reciclată după ce va fi demontată.

 

 

 

 

Credit foto: MVRDV, Daria Scagliola, Stijn Brakkee, Poesia

 

 

Please reload

CULOAREA ANULUI 2017

TESLA A LANSAT „ACOPERIȘURILE SOLARE”

HAVUZUL CARE CREȘTE DIN PĂMÂNT

1/3
Please reload

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Houzz Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • behance-xxl_edited
  • Grey YouTube Icon